Žáci 7. třídy objevovali svět hranolů v hodinách matematiky
Datum: 27. 5. 2025V hodinách matematiky žáci 7. třídy probírali zajímavé téma – hranoly. Během výuky si nejen osvojili základní poznatky o tomto geometrickém tělese, ale také si vyzkoušeli, jak lze s hranoly pracovat i mimo běžné počítání.
Součástí výuky bylo zpracování projektu ve Wordu, kde žáci ukázali svou kreativitu a technické dovednosti. Do dokumentu vkládali obrázky různých typů hranolů, doplňovali je o matematické vzorce pro výpočet objemu a povrchu a připojili také fotografie hranolů z reálného života – například obaly od potravin, oblíbené hranolky, krabice, knihy nebo kvádrové stavby.
Díky propojení teorie s praktickými ukázkami si žáci lépe uvědomili, kde všude se s hranoly mohou setkat, a pochopili jejich význam v každodenním životě. Projekt byl nejen přínosný z hlediska učiva, ale zároveň rozvíjel i dovednosti v práci s textovým editorem a v digitální gramotnosti.