Reklama a slevy očima žáků 9. třídy - Skoala
Datum: 14. 12. 2025V hodinách výchovy k občanství se žáci 9. třídy před Vánocemi věnovali tématu reklamy a slev. Společně diskutovali o tom, jak reklama ovlivňuje naše rozhodování, zda jsou slevy vždy výhodné a kde nejčastěji nakupují. Zamýšleli se také nad tím, zda si dokážou správně spočítat, co je výhodnější – například balení o objemu 100 ml nebo 500 ml – a jakou roli v reklamě hrají známé osobnosti.
Součástí hodiny bylo i seznámení s existencí České obchodní inspekce a její rolí v ochraně spotřebitele. Žáci si pustili tematické video a sdíleli vlastní zkušenosti s tím, zda někdy „naletěli“ na výhodně vypadající slevy. Společně porovnávali ceny a hledali rozdíly mezi reklamou a skutečnou výhodností nákupu.
V praktické části pracovali s aplikací Skoala, kde samostatně vybírali zboží, počítali ceny, přepočítávali je v eurech a rozhodovali, které produkty jsou skutečně nejvýhodnější. Žáci si tak vyzkoušeli reálné situace z běžného života a upevnili si dovednosti důležité pro zodpovědné chování spotřebitele.