Sport v hodinách informatiky - 8. třída
Datum: 14. 12. 2025Žáci 8. třídy se v rámci výuky věnovali tématu sport. Nejprve společně diskutovali o tom, proč je důležité sportovat, jakým sportům se sami věnují a kterým sportovním odvětvím fandí. Následně si každý žák vylosoval jeden sport, se kterým dále pracoval.
V prezentaci se žáci zaměřili na využití animací a obrázků – spolužáci nejprve hádali, o jaký sport se jedná. Poté byli seznámeni se základními informacemi o daném sportu a na závěr žáci vyhledali, pro který stát je tento sport typický.
Práce pokračovala v programu Excel, kde žáci propojili svůj sport s olympijskými sporty. Vyhledali počet medailí, které daný stát získal na olympijských hrách v Paříži v roce 2024, a vytvořili přehledný graf. Tím si prakticky procvičili práci s daty a základy statistiky.
Na závěr každý žák svou prezentaci odprezentoval před třídou. Žáci si tak rozvíjeli nejen digitální a matematické dovednosti, ale také schopnost vystupovat před ostatními a srozumitelně prezentovat získané informace.